pátek 14. srpna 2015

Aktuální péčeo pleť - květinové vody, hyaluron, oleje a jak je používám

V posledním kosmetickém článku (noo už je to nějaký ten pátek) jsem vám prozradila jak jsem razantně omezila pečující kosmetické přípravky, a že teď v podstatě jedu skoro jenom v těch přírodních. Mojí koupelnu v současné době obývají hlavně květinové vody, hyauronové sérum a spousta přírodních rostlinných olejů. Opravdu s těmito pár pomocníky zvádnu kompletní denní péči o pleť a ještě mám super pocit, že se vyhýbám chemii. Jak taková moje denní rutina vypadá? 
Ráno
Pokaždé se ráno snažím provést alespoň základní očištění pleti. Dám si na vatový tampónek růžovou vodu a přejedu obličej. Hotovo. To je jednodušší varianta. 

Složitější rovná se: trochu si navlhčit obličej, dát si do dlaní pár kapek oleje, rozetřít olej po obličeji, namočit vatový tampónek (ručník na obličej) do teplé vody (čím teplejší, tím lepší, ale ne horká) a olej i s nečistotami jím z obličeje stáhnout. Ráno si ale většinou vystačím s první metodou. 


Pleť potřebuje i hydrataci, takže vezmu růžovou (jinou květinovou) vodu v lahvičce s rozprašovačem a nastříkám na obličej, aby byl skoro až mokrý. Hned na to nanáším hyaluronové sérum a hned na něj zase olej (stačí tak 3-4 kapky), rozetřu a čekám chviličku než se všechno vsákne. Když to chci ještě zkrátit, sérum smíchám s olejem rovnou v dlani a nanáším najednou na mokrý obličej. 

Po pár minutkách je obličej připravený na další zkrášlování a nikdy se vám nestane, že by se make-up drolil kvůli tomu, že si nesedne s podkladem (to mě při používání krémů přivádělo k nepříčetnosti). Zářivá pleť je bonus navíc.


Večer
Při čištění postupuji podobně jako ráno. Pokud jsem ten den měla na obličeji make-up používám složitější metodu s olejem a teplou vodou. Samotnou květinovou vodou totiž líčení z obličeje dobře nedostanete (o očním make-upu ani nemluvím). To olej se dá v klidu použít na celkové odlíčení obličeje. 

Můj tip: pokud máte silněji nalíčené oči, použijte na ně kokosový olej. Je mastnější a na celý obličej se nehodí, protože by vám mohl ucpat póry, ale oči odlíčí nepřekonatelně. Stačí lehce navlhčit, na prsty dát trošku oleje a make-up jím "rozšmrdlat". Až budete vypadat jako medvídek panda - tak to je ono, a už jen tampónkem navlhčeným v teplé vodě všechno setřít. 


Pro líné večery je v pohotovosti micelární voda, kterou se snažím co nejšetrněji odstranit make-up. Od té doby co používám na tuhle činnost převážně oleje mi totiž připadá, že tampónek namočený do ní skoro vždy nepříjemně dře jemnou kůži kolem očí. Takže se spíš pokouším nebýt tolik pohodlná a micelárky nepoužívat. A když už, tak je nakonec vždy z obličeje smívám vlažnou vodou.

Následná péče po odlíčení už je jednoduchá. Navlhčit pleť květinvou vodou, vetřít hyaluronové sérum, vetřít olej (dávám trošku víc než ráno) a hurá do postele. Pleť je pak po ránu hezky vyživená, nikde nepne, vysušená místečka už neznám. 

Z olejů úplně nejčastěji používám arganový. Skvěle mojí pleti vyhovuje, ač jí mám smíšenou, neucpává póry a je pro mě tak akorát hutný. Pokud ho budete chtít vyzkoušet a jste citlivější na pachy, doporučuji koupit dezodorovaný, tedy zbavený jeho přirozeného pachu. Ten mi totiž dost silně připomíná kozí chlívek. Vím o čem mluvím, když jsem otevřela svou první lahvičku argaňáku, myslela jsem, že mi z e-shopu poslali zkažený… ale ne, to je prostě jeho přirozená „vůně“. 


Jak jste se přesvědčili, v denní péči o pleť si momentálně vystačím opravdu s málem. Praktikuji to takhle už aspoň půl roku a zatím nemám potřebu hledat něco jiného. Raději svoje peníze utratím za osvědčené kvalitní a přírodní produkty, než za zkoušení nových a nových kosmetických vychytávek plných silikonů, parabenů, minerálního oleje a nevímčehoještě. V tomhle se můj přístup hodně změnil a jsem ráda.

Užívejte horkého léta, Tril

1 komentář: