středa 22. dubna 2015

Aktuální péče o pleť - květinové vody, hyaluron, oleje

Stejně jako spousta jiných věcí za poslední zhruba rok, změnily se totálně i moje preference, v tom, co si dávám na obličej. Co se týče péče o pleť, z tohohle nezbylo skoro nic. Kdybych měla jmenovat přípravky, které denodenně používám k ošetření obličeje, byla by to opravdu jenom květinová voda, olej, hyaluronové sérum a z nouze (nebo lenosti) občas micelárka. Prostě se snažím jet co nejvíc v přírodních věcech.


Květinové vody
Jako první jsem vyzkoušela růžovou vodu, která byla nejlépe dostupná (purity vision - k dostání i v DM). Experimentovala jsem i s vlastnoručně vyrobenou levandulovou vodou, koupenou chrpovou a heřmánkovou vodou.

na co je používám: k dočištění pleti po odlíčení, jako podklad pod oleje
moje nejoblíbenější: nejvíc mi vyhovovala "uvařená" levandulová, protože mi dělala až nečekaně dobře na problematickou pleť (zveřejním recept až zase budu vyrábět)


Oleje 
Oleje jsem si naprosto zamilovala, a dala tak všem pleťovým krémům pápá. A to mám smíšenou pleť, na které se neplechy tvoří opravdu snadno. Můj názor je, že pokud si vyberete správný olej, můžete ho použít na jakýkoliv typ pleti.

Stejně tak jsem přesvědčená o tom, že je nesmysl mastnou pleť co nejvíc vysušovat všemi možnými agresivními čistícími gely a toniky. Kůži úplně odmastíte a zbavíte přirozené ochranné vrstvy a ta, jak se ji snaží obnovit, se mastí ještě víc. Čím víc vysušujete, tím víc se mastí. Začarovaný kruh. Kdybych tohle věděla v pubertě, určitě bych ke svojí pleti byla šetrnější a na všechny oxy a clean&clear se vykašlala.

Které oleje už se mi dostaly do ruky nebudu vyjmenovávat, protože by to byl hoodně dlouhý seznam a asi bych si ani na všechny nevzpomněla. Aktuálně mám doma kokosový, arganový, jojobový, baobabový, meruňkový, konopný, mrkvový, z pšeničných klíčků a z vinných hroznů. Momentálně jsou oleje to, co nakupuji nejčastěji a pořád zkouším nové a nové. 

na co je používám: k odlíčení, místo pleťového krému, jako základ pod make-up, na vlasy, někdy i k čištění zubů
moje nejoblíbenější: mými absolutními favority jsou arganový a kokosový olej. Kokosový pro svoji univerzálnost  - skvělý třeba na odlíčení očního make-upu, oil pulling (čištění dutity ústní pomocí oleje) a nebo taky na vaření. A arganový, protože si nejlépe rozumí s mojí pletí i vlasy. Tenhle olej je totiž dostatečně lehký aby neucpával póry a zároveň dostatečně vyživující.


Hyaluronové sérum
Asi jste si všimli, že kyselina hyaluronová je v kosmetice momentálně hodně populární ingrediencí. Většina kosmetických firem ji vychvaluje jako protivráskový zázrak, proti čemuž na druhé straně stojí asi tisíc článků, které tvrdí, že z fyzikálního hlediska nemůže tvorbu vrásek snižovat. Ať už je to jakkoliv, mně vyhovuje a mé pleti fakt pomáhá. Z hlediska vrásek nedokážu objektivně posoudit, ale  jednoznačně urychluje hojení všech možných neplech.

na co ho používám: jako sérum před nanesením oleje
moje nejoblíbenější: opakovaně kupuji hyaluronové sérum od Nobillisu a zatím mi stačí (mimochodem krásně voní)

Micelární vody
Micelárky bych chtěla ze své péče postupně vyškrtnout. Byla doba, kdy jsem je měla hodně ráda a používala je pořád, teď už pro mě nejsou dost přírodní a šetrné, tak se s nimi jen příležitostně odličuju. Většinou je to ve chvílích, kdy není nic jiného po ruce nebo už se mi nechce do koupelny k umyvadlu.

A jak vypadá kompletní péče o pleť s těmito přípravky? Na to se podíváme příště, protože tenhle článek už mi připadá nějak moc dlouhý a mám tušení, že pokračování na tom nebude o moc lépe.

Užívejte si jarního počasí, Tril

Žádné komentáře:

Okomentovat