sobota 25. dubna 2015

Učím se anglicky sledováním seriálů

Ještě pořád neumím anglicky tak, jak bych chtěla a ještě pořád mě to štve. V posledním roce jsem vyzkoušela dva internetové kurzy, čtení anglických knížek s českým překladem a naposled sledování seriálů v angličtině.

Nebudu to natahovat a hned řeknu, že první dva způsoby mě nechytly tak, abych se jim s radostí pravidelně věnovala. Takže u mě nyní převažuje ta nejzábavnější varianta - koukání na anglické seriály. Abych nebyla nespravedlivá, prokládám to internetovým kurzem SPEAKING FRIENDS, který vám za sebe můžu taky doporučit. Pokud jste začátečník až středně pokročilý (sebe bych specifikovala jako věčně mírně pokročilého - nějak se nemůžu dostat na vyšší level) tak by pro vás tenhle kurz mohl být přínosný. Dá se často koupit na slevomatu za pár peněz, zrovna teď mají akci na půlroční licenci za 249,-. Pokud vás to zajímá víc, tak googlete, určitě narazíte na informace co kurz obsahuje a také na dostatek recenzí. Mně pomáhá především s rozšířením slovní zásoby.


 A teď se vrhneme na to, o čem vám chci říct nejvíc. Přemýšlela jsem, jak se nějak nenásilně obklopit angličtinou, abych neměla pocit, že se učím, ale aby mi to zároveň dávalo co nejvíc. Říkala jsem si, že by bylo dobrý koukat třeba na filmy, jenže nejsem na takové úrovni, abych z toho něco měla bez titulků a s českými titulky se zas moc nesoustředím na to, co potřebuju - na angličtinu. Takže jsem hledala způsob jak sledovat filmy/seriály s titulky, ale anglickými. A protože samozřejmě stahovat něco, na co chci koukat plus k tomu ještě hledat správné titulky fuuuha - moc práce pro mě. Tak jsem radši googlila a googlila, až jsem narazila na ORORO.TV .

Jde o stránky, kde si můžete pustit seriál v angličtině a rovnou online koukat i s anglickými titulky. Byla jsem dost překvapená, kolik seriálů je na výběr, a jak dobře přehrávání funguje. Pro představu jsem tam našla například: všechny série Friends, How I met your mother, Gilmore Girls a dál třeba Big bang theory, Vikings, Arrow, Suits. Opravdu je tam toho spousta. Nové i starší věci. Jak jsem se tak tím prohrabávala, narazila jsem na Dawson´s creek. Já to jako čerstvý teenager úplně hltala, a tak hádejte, na co teď, po víc než deseti letech zase koukám... . Pro učební účely je to super a ještě se u toho dost pobavím. 


Tak a teď ten háček. Neříkejte, že byste tohle všechno chtěli zadarmo... . Dělám si legraci, ororo.tv je bezplatné, ale jen po určenou dobu za den. Omezení je asi 90 minut, nevím jistě. Po uplynutí téhle doby vám naskočí hláška, že jste překročili denní limit a přehrávání se přeruší. Znovu koukat můžete zase až za 24 hodin nebo si koupit předplatné. To sice není ideální, ale za nula peněz je to i tak dost muziky. Pro učební účely myslím úplně dostačující. Pro mě jsou tyhle stránky super vychytávkou a jsem ráda, že jsem je objevila. Třeba se vám taky budou líbit.

Ještě bych chtěla najít něco podobného s reality shows, například amazing race, survivor... Nevíte o něčem? A znáte oroto.tv?

Užívejte si staré seriály, Tril

Žádné komentáře:

Okomentovat